Zwangerschaps Pilates

En dan ben je zwanger! En je wilt op een verantwoorde manier blijven bewegen.. In het begin van je zwangerschap kun je vaak nog wel – aangepast – blijven doen wat je altijd deed. Misschien beoefen je wel een sport waarbij je heel lang kunt door sporten.

Maar soms lukt dat niet meer. Of door de veranderingen die in je lichaam plaatsvinden of omdat de sport gewoon niet geschikt is om te blijven doen. Je lichaam verandert. Niet alleen die dikke buik die in beeld komt maar ook op andere vlakken verandert er van alles. Je lijf ‘verweekt’ om zo ruimte te maken voor het kindje bij de bevalling bijvoorbeeld, je gaat anders staan omdat je meer gewicht aan de voorkant krijgt, je gewicht en omvang nemen toe.. Kortom: factoren waar je rekening mee moet houden wanneer je gaat sporten.

Pilates is van nature al een zachte manier van bewegen. Vaak van je voeten af en liggend op een mat. Bij Zwangerschaps Pilates voegen we daar nog een grote bal aan toe zodat je de staande onderdelen van de les op je bal kunt doen. Als extraatje kunnen daar ook bijvoorbeeld yoga-oefeningen aan toegevoegd worden of als de groep dat toelaat zelfs dansbewegingen! Ook nu kijken we naar de samenstelling van de groep, de fases van de zwangerschappen en wat er zoal meer op het matje komt! Door het kleinschalige karakter van de Studio kunnen we iedereen hier de juiste aandacht in geven.

Deze les is ook een prima manier om weer terug te komen op je oude niveau. Langzaam maar zeker!

Naast Zwangerschaps Pilates in de Studio van Slim kun je ook terecht voor adviezen over je voeding en levensstijl bij Slim Gezond Gewicht.